Nieuwe collab Patta x Tommy Hilfiger: ’90s vibes uit New York

New York, New York, big city of dreams, but everything in New York ain’t always it seems.” Zo klonken de stereo’s van Hiphop-liefhebbers tijdens the 90’s. Anno 2022 is het tijd om dit gouden New York tijdperk te herleven.

Patta x Tommy collab zorgt voor ode aan de straten van New York

En dat doen we met de nieuwe samenwerking tussen Patta en Tommy Hilfiger. Met hun nieuwe samenwerking brengen ze een ode aan hun streetwear roots, en dat doen ze door de mannen te eren die de sound van de straten bepaalden in New York City.

Tijdens de 90’s is New York City namelijk de bron geweest van veel iconische hiphop artiesten: Wu-Tang Clan, Jay-Z, Nas, DMX, Biggie en Mobb Deep zijn allemaal legendes van de scene. Bijna dertig jaar later zijn deze iconen de bron van inspiratie voor de collab van twee van de dikste kledingmerken ter wereld.

Kleding en muziek die the 90’s ademenen

Varsity jackets, preppy kleurstellingen en sweaters met klassieke emblemen. Letterlijk alles wordt uit de kledingkast gehaald voor een throwback naar the 90’s era van New York City. De klassieke epochal branding zijn ook weer terug te vinden in de nieuwe collab en bovendien zijn ook atletiekinspiraties terug te vinden met bosgroene hoodies en klassiek witte tees.

De samenwerking is vastgelegd door gerenommeerd regisseur Nicholas Stafford Briggs en fotograaf Quil Lemons die een videoclip hebben gebracht die the 90’s ademt. Tijdens de videoclip hoor je het nieuwe nummer van Wiki, Mike en The Alchemist die er ook bij zijn gehaald om de collab naar the next level te brengen. Uiteraard is dit nummertje op Vinyl beschikbaar, zoals we van the 90’s gewend zijn.

Details over de Patta x Tommy Hilfiger collab

De tweede samenwerking tussen de merken lijkt nu al een succes, maar vanaf 2 december kunnen we pas echt een oordeel veilen. Op deze datum wordt de nieuwe Patta x Tommy-collectie online gedropt via pattaxtommy.com en de originele winkels van Patta zelf. Vanaf 9 december ligt de collectie in de winkels, terwijl er op 2- en 3 december al diverse pop-ups in New York City zelf de nieuwe samenwerking zullen aanbieden. De video is al wel online, dus in de tussentijd kan je jezelf daarmee verwennen.