Er waait een frisse wind door het huis van Louis Vuitton. Geen metropolitane skyline of futuristische runway dit keer, maar de geur van nat gras, leren laarzen en Engelse mist.
De Spring-Summer 2026 Pre-Collection, onder leiding van Pharrell Williams, ademt namelijk ‘countryside escapism’.
Louis Vuitton Spring-Summer 2026 Pre-Collection
In de nieuwe campagne zien we House Ambassador Callum Turner en Friend of the House Jude Bellingham niet tussen wolkenkrabbers, maar tussen groene heuvels en oude landhuizen. Het is een stijlvolle vlucht naar het platteland, waar Parijs en Britse dandy elkaar treffen in een wereld van op maat gemaakte jassen, ruitpatronen en nonchalante elegantie.
Denk aan double-breasted jassen met paardenbitknopen, wijdvallende broeken die net zo goed op een landgoed als in Le Marais gedragen kunnen worden, en accessoires die de grens tussen ruraal en urban laten vervagen.
De hond als nieuwe muze
Toch is er nog iets opvallends aan deze campagne. Naast de bekende gezichten stelen de honden de show. Geen achtergrondaccessoire, maar volwaardige co-sterren. Perfect gecoiffeerde viervoeters met sjaaltjes in Monogram-print, naast hun baasjes in op maat gemaakte coats. Louis Vuitton laat zien wat al langer in de lucht hangt: de hond is het nieuwe topmodel.
Waar merken als Gucci, Loewe en Prada al met viervoeters speelden, maakt Louis Vuitton er een volwaardig hoofdstuk van. En het werkt. Precies wat je krijgt als Pharrell zijn stempel drukt op de klassieke Parijse esthetiek.





