Snelheid is niet alleen iets wat je meet in kilometers per uur. Soms zit het in een penseelstreek, een tennisserve of een idee dat sneller beweegt dan de realiteit kan bijbenen. HOUSE OF ERRORS vertaalt dat gevoel in hun FW25-collectie “VITESSE”.
Dat is Frans voor snelheid, maar dan met een artistieke knipoog (en niet ‘spelend’ in de KKD).
Kunst op topsnelheid (en in je garderobe) door HOUSE OF ERRORS
Het Londense label, geleid door architect-turned-designer Fully, vermengt surrealistische kunst met sportieve symboliek. Denk aan De Chirico die een tenniswedstrijd schildert, of Dali die zijn smeltende klokken inruilt voor wielrenners in peloton. De collectie balanceert tussen droom en discipline: oversized sweaters, cropped jassen, en broeken die lijken te bewegen.
Dali op denim, Warhol op je mouw
HOUSE OF ERRORS bewijst dat kunstgeschiedenis prima samengaat met streetwear. Een rood sweatshirt draagt patches van iconische werken – van Warhols soepblikken tot Vermeer’s Meisje met de parel. Op denim smelt een leren label langzaam richting achterzak: een subtiele verwijzing naar Dali’s tijdloze chaos. Zelfs schaduwen in de prints lijken rechtstreeks uit De Chirico’s schilderijen te komen.
Toch blijft de collectie trouw aan het DNA van het merk: imperfectie als esthetiek. Strepen lopen van shaggy sweaters tot subtiele pencil-lijnen op tees, terwijl het kenmerkende ‘all-seeing eye’ symbool terugkomt in mozaïekvorm. Afgewerkt met shaggy beanies en trucker caps, lijkt “VITESSE” eerder ontworpen voor een avant-gardistisch tennisveld dan een catwalk.





