Een limited BMW ‘R7’ in art deco stijl: beter gaat het niet worden

CREDITS: NMOTO

Wow. Een ander woord konden we niet verzinnen toen we de foto’s zagen. Deze limited BMW R nine T is geïnspireerd op de klassieke BMW R7 uit 1934. Het Amerikaanse bedrijf NMOTO is gestart met het Nostalgia Project en gaat er tien uitbrengen. De motor is volledig in art deco stijl gebouwd met materialen van platinum en afgewerkt met gouden details. Dit is een plaatje waar iedere man alleen maar van kan dromen.

BMW R nineT wordt BMW ‘R7’ in art deco stijl

NMOTO wil met het Nostalgia project een eerbetoon brengen aan de BMW R7. Voor de 85e verjaardag van de R7 heeft het bedrijf deze limited edition uitgebracht. Pure porno als je het ons vraagt. Het silhouet van de BMW R7 is grotendeels hetzelfde gebleven als de allereerste uitvoering, maar de rest is echt next level.

BMW R7 limited, Een limited BMW ‘R7’ in art deco stijl: beter gaat het niet worden
Foto: Nmoto

Dure extraatjes

Dit stukje kunst bestaat uit honderden onderdelen, waarvan er sowieso meer dan 150 op maat zijn gemaakt. Het bouwen van de motor heeft dan ook meer dan 4000 manuren gekost. In de beginfase wilde Alex Niznik, oprichter en CEO van NMOTO, aan de slag gaan met titanium. Al snel bleek dit veel te lastig was om te buigen en zijn ze voor platinum gegaan. De afwerking werd gedaan met een pink gold randje.

Een limited edition motor is uiteraard niet compleet zonder een leren Louis Vuitton-zadel en handvaten. Als je erop gaat zitten moet het toch wel echt als heaven voelen. Als we dan toch bezig zijn: de tank kan je precies afvullen door de hoeveelheid te checken op een klokje Cartier.

BMW r7 limited
Foto: NMOTO

Extreem uniek

Doordat de BMW Nostalgia gelimiteerd is tot tien stuks kunnen we wel stellen dat het een uniek pareltje is. NMOTO is daarnaast de beroerdste niet en geeft een eigenaar veel vrijheid. Iedereen heeft de mogelijkheid om een groot deel volledig zelf te customizen. Hierbij gaat het om de leren details, de kilometerstand, het klokje en het graveerwerk in de panelen.

Mocht je van afwisseling houden is de ‘R7’ ook geschikt voor je. De motor is namelijk te starten met een kick-start of met een druk op de knop. Schakelen doe je met hand net zoals bij een originele R7 of – als je een keer wat anders wil – met je voeten. Wat kost al dat moois dan? Nou je had het waarschijnlijk al wel verwacht, de omgebouwde  R nine T is niet goedkoop. Mocht je geïnteresseerd zijn dan moet je $250.000 neerleggen. Wat ongeveer uitkomt op €278.000.

Foto’s: NMOTO