De Gotthard Pass: zo zou die gereden moeten worden

CREDITS: Harry Fabel | Pixabay

Deze video doet ons denken aan de canyon-races uit Need for Speed Carbon. DJI laat met deze video zien wat er mogelijk is met het DJI Digital FPV System op de Gotthard Pass. Dit systeem is ontworpen voor drone races, maar laat ook zien wat er mogelijk is met droneshots. Waar vroeger dit soort beelden werden geschoten met een helikopter volgepropt met camera’s, is het nu mogelijk met een DJI Mavic 2 Pro.

Video: Dit is hoe je de Gotthard Pass vastlegt.

De Gotthard Pass is tot de aanleg van de bekende Gotthard tunnel de belangrijkste doorgaande weg geweest in de Zwitserse Alpen. De pass is nog steeds een veel bezochte route, niet omdat het efficiënt is, maar omdat het een van de mooiste wegen van Europa is. Wanneer je voor de Gotthard tunnel van de snelweg af gaat kun je de route nemen over de pas. Deze route is maar 21 minuten langer, maar dan heb je wel een geweldig uitzicht!

De Gotthardstrasse verbindt over een afstand van zo’n 110 kilometer Altdorf en Biasca met elkaar. De gelijknamige Gotthard Pass begint in Andermatt en eindigt in Airolo. Tussen 1819 en 1826 werd het eerste deel gebouwd. Dit loop van Amsteg naar Göschenen. Het vervolg werd opgeleverd in 1830. Tegenwoordig rijdt je aan de zuidzijde van 2108 meter hoge top over een gemakkelijk tracé. Hier rijdt je niet meer over de oude route. De weg staat ook wel bekend als het langste monument van Zwitserland.

Shortfilm

In de video zijn twee Porsche klassiekers te zien te head-to-head de wereldberoemde Gotthard Pass in Zwitserland te grazen nemen. De Porsche 356 Speedster en de moderne Porsche 911 Speedster grabbelen naar boven langs traditionele lucht en grond camera’s, gecombineerd met dynamische dronefootage. Deze short film laat onze handen in ieder geval jeuken om die kant op te gaan en die van jouw waarschijnlijk ook! See you there! Maar bekijk eerst deze toffe shortfilm maar eens!

Total
43
Share