Grazie, Piaggio: nu hebben we eindelijk een e-scooter op niveau

Voor alles is een eerste keer. Dat onwennige wat daar mee gepaard gaat, is lekker. En als het dan eenmaal gewend is, ben je klaar voor omarming.

Een beetje zoals een klassieke bezineslurper inruilen voor een frisse, snelle elektrische vierwieler. Of als je eerste stappen zetten op een nieuwe werkvloer. Er zijn altijd wel wat gevoelens in de onderbuik…

Piaggio 1: eindelijk een e-scooter op niveau

En dat was misschien ook wel bij een aantal Italiaanse onderbuiken: de Piaggio 1 is namelijk geen brommende, klassieke tweewieler,  maar een e-scooter op niveau. Eindelijk.

Mooie marketingtermen zijn er om je overtuigen. Laat ze dat nu net snappen op het hoofdkantoor. In dezelfde trant als ‘voor alles is een eerste keer’, komt Piaggio met een heerlijk statement over de ‘1’. ‘Voor de eerste keer kwaliteit, technologie en betrouwbaarheid in een essentiele, eenvoudige en lichtgewicht elektrische scooter.’

, <strong>Grazie, Piaggio:</strong> nu hebben we eindelijk een e-scooter op niveau

Dé nieuwe standaard

Italiaanse aandacht voor detail, héél veel ruimte voor je +1 en plek voor al je spullen maken dat statement waar. Voeg daar ook nog een flinke portie tech, wendbaarheid, betrouwbaarheid en de welbekende Italiaanse kwaliteit aantoe, en je hebt dé nieuwe standaard op het gebied van stedelijke mobiliteit. Mobiliteit die komt in drie verschillende uitvoeringen: de Piaggio 1, Piaggio 1+ en Piaggio 1 Active.

De standaarduitvoering (25 km/u en 45 km/u) rijdt tot 55 kilometer in ECO-modus en tot 43 kilometer in SPORT-modus. De 1+ heeft bijna het dubbele qua actieradius in ECO-modus: 100 kilometer, terwijl je in de SPORTA-modus 68 kilometer kan rijden. En als laatste: de Piaggio 1 Active is het snelst van allemaal (topsnelheid van 60 km/u), heeft een actieradius van 85 kilometer in ECO-modus en 66 kilometer in SPORT-modus.

, <strong>Grazie, Piaggio:</strong> nu hebben we eindelijk een e-scooter op niveau

Rationele designtaal, maar niet banaal

Een onmiskenbaar stijltje zie je langsrijden als de ‘1’ van Piaggio je passeert, maar het gevoel van ‘kijk, geen poespas, zo hoort een scooter te zijn’ overheerst ook. Dat eerste ‘onmiskenbare stijltje’ heeft als ingrediënten: de klassieke “stropdas” op het voorschild, de opvallende scherpe LED-koplampen en  het gestroomlijnde staartstuk. Het gevoel ‘kijk, geen poespas’ heeft alles te maken met ergonomie. Je ziet gewoon de ruimte op de e-scooter. Er is een ruime voetenplank en een ultracomfy rijpositie, ook voor degene achterop.

Goed, plak daar ook nog de stempel ‘high-tech’ op, en je hebt snapt ook de e-scooter-business als geen ander. Wat heeft de Piaggio 1 dan aan tech? Nou, op het stuur vind je LCD-kleurendisplay van 5,5 inch en met het keyless systeem voel je jezelf sowieso al de baas van de straat.

, <strong>Grazie, Piaggio:</strong> nu hebben we eindelijk een e-scooter op niveau

Opladen

Brainstormsessie hoofdkantoor Piaggio – Project ‘1’:

Team:  ‘Weet je wat pas handig is? Als de mensen ook hun accu in een handomdraai kunnen verwijderen en ‘m gewoon binnen kunnen opladen!’
Designer: ‘Geen probleem.’

En zo geschiedde… Alle uitvoeringen hebben een accu die je binnen een paar tellen loskoppelt, waardoor je ‘m makkelijk thuis, op kantoor of waar dan ook kunt opladen. Net als de batterij van je smartphone verreist de accu namelijk geen onderhoud. Easy.

Two more things…

Dan rest natuurlijk nog maar one more thing… Of ja, two more things… Wat gaat-ie me kosten én op welke kleuren kan ik shinen? Alle modellen van de Piaggio 1 komen in de kleuren Forever Grey, Forever White en Forever Black. Ideaal voor de liefhebbers van een strak en essentieel design. Voor de fans van een tikkie kleur zijn Sunshine Mix, Arctic Mix en Forest Mix in het leven geroepen.

And last but not least: de prijs. De vanafprijs van de Piaggio 1 is €2.899, de Piaggio 1+ kost je €3.399 en de Piaggio 1 Active €3.599. Daarna kun je zelf nog losgaan met upgrades en accessoires. Check hier wat je allemaal nog meer kan met dé nieuwe standaard van stedelijke mobiliteit.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Piaggio.