The making of: zo werd de duurste Netflix-film ooit gemaakt

CREDITS: Screenshot Youtube | Netflix

Een filmpje of een serie kijken is een dagelijkse bezigheid geworden. Een aflevering kijk je zelfs bij het ontbijt en om 01:00 slinger je nog een film aan. Het is zo normaal geworden dat we bijna vergeten dat er veel tijd, werk en geld in is gepompt. De filmwereld is een million dollar business die niet te stoppen is. Zo is het nog niet zo lang geleden dat Netflix haar duurste film ooit uitgebracht.

The Making Of | De duurste Netflix-film ooit

Hoewel de meeste recensies over de film niet heel lovend zijn, is 6 Underground de duurste film die Netflix ooit gemaakt heeft. De actiefilm had een budget van maar liefst 150 miljoen dollar. Ja dat lees je goed, 150 miljoen dollar!

Actie heeft een prijskaartje

De film van regisseur Michael Bay. Hij staat bekend om zijn dure films met weinig inhoud en veel actie. De regisseur zoekt bij elke film het randje op. Ook bij 6 Underground stelde hij ons niet teleur. De film bevat vele autocrashes, explosies en heeft een mind-numbing plot.

De film begint met een openingsscène van 20 minuten waarin je een achtervolging ziet. Het is een scène waarin twee auto’s door de smalle straten van Italië racen. De auto’s draaien zich tegelijkertijd om in de lucht waardoor ze parallel langs een historisch monument vliegen. Het is onwerkelijk dat iemand dit überhaupt probeert. Er hoeft maar één fout te worden gemaakt en je hebt een historisch monument van 2500 jaar kapotgemaakt. Dat zal vast meer geld kosten dan 150 miljoen dollar.

Met zoveel geld moet je er ook alles uithalen wat er in zit

De achtervolging van de auto speelt zich fictief af in Florence. Maar er is niet alleen in die stad gefilmd. Zo zijn er ook beelden geschoten in Sienna, Rome en Tarento. Italië was niet het enige land wat ze bezocht hebben voor de opnames. Er zijn ook opnames gemaakt in de Verenigde Arabische Emiraten en Hong Kong.

Als Michael Bay een film regisseert moet ook alles écht zijn, dus zoveel mogelijk zonder green screen of in een studio. Dit schroeft het totale prijskaartje natuurlijk omhoog. Daarnaast huurt de regisseur voor elke film een leger aan schoonmakers in om de straten in de steden weer netjes te maken.

Alles voor het perfecte beeld

Om de film te schieten draaide er maar liefst tien camera’s tegelijkertijd. Waaronder vier Red Weapon camera’s met Monstro-sensor en twee Sony Venice camera’s om het interieur van de auto’s vast te leggen. In de lucht vloog een drone met een Red Raven en werd ook nog eens alles vastgelegd met een helicam. Alles voor het perfecte beeld zullen we maar zeggen.

Niets is te veel

Na dit alles is er wel genoeg geld uitgegeven, toch? Daar dachten de makers anders over. Er is namelijk een scène opgenomen aan boord van de Kismet. Een superjacht van 70 miljoen dollar met een high-end interieur die een week lang was ingehuurd door miljardair Shadid Khan. De productie van de film heeft het jacht zelfs voor helft nagebouwd in Cinecittà.

Ryan Reynolds heeft de smaak te pakken

6 Underground is een duur grapje geweest. Toch moet de film waken voor zijn status. Dwayne Johnson liet namelijk in een interview weten dat de film waar hij op dit moment mee bezig is, Red Notice, nog duurder gaat worden. Ook in die film Ryan Reynolds weer te zien. Hij heeft de smaak goed te pakken.

Bekijk hier de behind the scenes beelden van 6 underground:

LEES OOK
Pinterest Drop #69: classic Lamborghinis
Pinterest Drop #69: classic Lamborghinis
Pinterest is een onderschat fenomeen. Deze inspiratiesite heeft alles om jou te inspireren voor een onderdeel van leven: van mode tot interieur en van lifestyle-tips tot reiscontent.…
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het ijzersterke whiskyverhaal van Jura
Het onbereikbare bereikbaar maken. Iets waar we vaak, in woord en geschrift, over vertellen. En precies dat doet Jura met zijn whisky’s al sinds 1810, vanaf het…
Weekend Desires #358
Weekend Desires #358
Er staat weer een heerlijk weekend voor de deur. Vier het met onze WD. View this post on Instagram A post shared by Rafael Moura (@rafael_moura) View…