Met deze tips kan jij zelf bepalen waar je over gaat dromen!

Mannen, dit is misschien wel één van de allerbeste ontdekkingen die iemand ooit heeft gedaan. We kunnen voortaan gaan dromen over de allermooiste dames, de dikste auto’s en de grootste huizen! Wat wil je nog meer? Wij voelen power naps van 23 uur aankomen!

Met deze tips bepaal jij wat je droomt

Laten we beginnen met uitleggen in welke fase van je slaap je begint te dromen. Je nachtrust bestaat namelijk uit verschillende fases. Als we gaan slapen komen ten eerste in de ‘sluimer fase’. Dit is de overgang van wakker zijn naar in slaap vallen. Daarna komt fase 2, de ‘lichte slaap’. Hierbij slapen we dus wel al, maar nog maar heel licht. Als derde komt de ‘diepe slaap’, gevolgd door de vierde fase, de ‘REM-slaap’. De cycli worden gemiddeld drie tot vier keer herhaalt tijdens een nacht.

Trainen, trainen en nog eens trainen

Je moet jezelf trainen terwijl je met je nachtrust bezig bent. Klinkt gek, we know, maar het is echt zo. Leg een note block en een pen naast je bed en schrijf op wat je hebt gedroomd. Zo wordt je steeds beter in het onthouden en visualiseren van je dromen. Hoe vaker je dit doet hoe beter je er in wordt. Uiteindelijk kan je perfect bedenken waar je over hebt gedroomd.

Heb je dit goed onder controle? Dan kan je op deze manier de zogenoemde ‘lucide dromen’ onder controle krijgen en uiteindelijk ook gaan sturen. Als je elke avond voor je gaat slapen een bepaald scenario opschrijft is de kans veel groter dat hier ook daadwerkelijk over gaat dromen.

Het is onderzocht, dus het is waar

Gebruik je al deze tips? Dan heb je een aanzienlijk grotere kans om in de zogenoemde ‘lucide dromen’ te belanden. Onderzoekers komen steeds dichterbij de mogelijkheden om dromen van mensen te sturen. Best wel een beetje creepy.

Kortom: ga een half uurtje voor je gaat slapen op bed liggen, teken de vrouw van je dromen, en duik in die dromen!

Foto: Kasper Rasmussen


ESSENTIALS