Johnnie wordt Jane Walker: ook vrouwen gaan aan de whiskey

Dankzij het befaamde whiskey-label Johnnie Walker kun je binnenkort whiskey drinken met je chick. Het merk komt met een speciale editie, gericht op vrouwen. Hiermee wil Johnnie Walker inspelen op de spanning die heerst tussen vrouwen en whiskey. Veelal wordt whiskey gedronken door mannen, maar waarom eigenlijk?

Johnnie wordt Jane Walker

Stephanie Jacoby, vice-president van Johnnie Walker, zegt in een interview: “Scotch als categorie wordt door vrouwen als bijzonder intimiderend ervaren“. Door de iconische top-hatted man te vervangen door een vrouw, wil het merk vrouwen uitnodigen om ook whiskey te gaan drinken. De oplage van 250.000 flessen wordt de ‘Jane Walker’-editie genoemd en per verkochte fles wordt er $1 gedoneerd aan organisaties die vrouwenrechten verdedigen.

jane walker

Man en vrouw hand in hand

Mannen en vrouwen samen whiskey drinken, dat moet makkelijk kunnen vinden ze bij Johnnie Walker. Jacoby geeft aan: “We zouden graag zien dat Jane en Johnnie voortaan gezamenlijk de toekomst inlopen“. Het is de eerste keer in 200 jaar dat het merk het logo op deze manier verandert.

Naast dat de editie ‘Jane Walker’ een nieuwe doelgroep aan gaat spreken, is Johnnie Walker ook intern bezig om de vertegenwoordiging van vrouwen te verhogen. Vanaf volgende maand zal 50% van het bestuur bij Diageo, het moederbedrijf van Johnnie Walker, bestaan uit vrouwen.

Whiskey

Als echte gentlemen ben je niet vies van een glaasje whiskey, en dat is niet gek. Naast dat whiskey gewoonweg gruwelijk is om te drinken, is het ook nog eens stijlvol en zitten er gezondheidsvoordelen aan. Dit is terug te zien in de cijfers wereldwijd: Johnny Walker groeide vorig jaar maar liefst met 18%, en de laatste 15 jaar is het volume Scotch toegenomen met 2,1%.

De nieuwe flessen whiskey verschijnen deze maand in de Verenigde Staten van Amerika. Helaas nog niet hier in Nederland, maar we zijn er van overtuigd dat ‘Jane Walker’ nog een keer komt overwaaien.

jane walker

Source :

AD, Bloomberg



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS