Kunstenaar VHILS ontwerpt een nieuw etiket voor Hennessy

Het beroemde Franse cognac-huis, Hennessy, zorgt er telkens weer voor dat de fles op een opvallende wijze eruit springt tussen alle andere cognacflessen. Deze keer hebben ze de Portugese straatkunstenaar VHILS gevraagd om een uniek etiket voor ze te maken. Hij staat bekend om zijn aparte manier van ontwerpen waarbij hij enorme portretten rechtstreeks uit gips en baksteen op muren snijdt.

Het nieuwe etiket van Hennessy

Voor de achtste special edition van Hennessy wordt er samengewerkt met VHILS. Hij maakt gebruikt van een deconstructie om er weer iets heel nieuws van te maken. Deze deconstructies kunnen bestaan uit muren die uit verschillende verflagen bestaan. Hierbij word er op verschillende texturen zoals hout, steen en staal gewerkt, die hij vervolgens bewerkt met inkt, zuur en bleekmiddel.

Het bewuste doel van de fles was om een sociaal bewust onderdeel toe te voegen aan het ontwerp van dit jaar. Hierbij hebben VHILS en Hennessy ervoor gekozen om verschillende kunstenaars, muzikanten en andere activisten te laten zien, die werken aan het promoten van creativiteit in hun gemeenschap. Bij deze portretten zijn er kleine stukken van het gezicht te zien, zodat niemand ziet wie de kunstenaars zijn. Op een later tijdstip zullen deze namen bekend worden gemaakt.

Het uiteindelijke etiket bestaat vooral uit de kleur zwart waarbij de tinten bruin en geel een link leggen naar de gerijpte cognac. De vertrouwde symbolen van Hennessy zoals druiven en het wapenschild van het cognachuis, zijn subtiel verwerkt in het algehele kunstwerk. Deze beperkte Hennessy editie zal naar verwachting deze maand nog uitkomen.

Foto’s: Hennessy

Source :

Airows, Hennessy



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS