Opel is insane; Insignia OPC

Dat Duitsers geen grappen maken, dat wisten we na het rijden van de Corsa OPC wel. Daarna trok Opel toch nog een lade open. En wat zat er in? Het vlaggenschip van Opel, de Insignia OPC. Wij noemden het al de Insane-ia, want wie stopt er nu 325PK in een familycar?

Insignia

Je kent waarschijnlijk de Insignia wel. Een favoriet onder de leaserijders. Net een tikkie groter dan de geliefde Astra, maar lager en fraaier als de Zafira. Normaliter is er de keuze uit; 4-deurs, 5-deurs, stationcar en country stationcar. Allemaal variërend in motoren tussen de 1.4 en 1.6 (136 – 170PK), maar de country is ook leverbaar met een 2 liter motor. Toch moet er een Duitser zijn geweest die dacht: “Wat nou als we in de Insignia een V6 2.8 liter motor lepelen met 325PK?”. Dan krijg je natuurlijk een knalblauwe OPC. Gelukkig hebben ze er wel voor gezorgd dat het een 4 wiel aangedreven auto is geworden, want hoe houd je die paarden strak op de weg?

Insane exterieur

Zoals alle OPC’s momenteel verschijnen, is ook de Insignia OPC natuurlijk in het blauw. Knalblauw. OPC is OPC niet, als ze de buitenkant even te grazen nemen. Flinke 20” velgen, Brembo schijfremmen, dubbele uitlaat, brede wielkasten, flinke bumpers, elegant spoilertje, flinke luchthappers voorop en een OPC logo’tje achterop. Kortom, mensen zien je wel aankomen op de wegen. Vooral op de snelwegen, want daar is hij op thuis. Optrekken naar 100km/h doe je in ongeveer 6 seconden. De maximum snelheid ligt op 270km/h, dus je bent lekker snel met de kids op je vakantiebestemming. Geen Wi-Fi meer nodig. Ondanks of dankzij de handbak schakelt het naar mijn idee niet het aller best. Laat de Insignia OPC maar heerlijk door de bochten scheuren en over de lange autobaan. Helaas is hij niet echt zuing. Wij reden er gemiddeld 1 op 8 mee.

Insane interieur

Uiteraard is ook de binnenkant lekker aangepakt. Je zadelt jezelf natuurlijk in lekkere lederen Recaro sportstoelen, ziet een OPC logo’tje bij het instappen en op de versnellingspook. Deze keer zien we ook een OPC knop op het dashboard. Druk je die in, dan is het gaspedaal gevoeliger en ligt de auto strakker op de weg. Standaard aan dus. En wat zien we hier? Standaard navigatie in plaats van “bring your own” en een draaiknop voor de volume!

Insane vraagprijs

Wil je dit beest graag temmen en kopen? Trek dan maar een paar keer de portemonnee. Allereerst is de aanschafprijs van de Insignia OPC die wij reden; €85k. Vervolgens moet je ook geregeld tanken.



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS