Negen thuisoefeningen voor een goddelijk lichaam

CREDITS: Big Stock
Shape

Zoals we eerder al zeiden: chicks love dad-bods. Dat is natuurlijk fantastisch nieuws, maar eerlijk? Een lichaam als een Griekse God hebben is ook niet verkeerd. Maar goed, dat vereist een bezoekje naar de sportschool, dus horen we je al zeggen: “De sportscholen zijn gesloten, dus dat kan niet.” Of de klassieker: “Ik heb geen tijd om naar de sportschool te gaan.We smell bullshit. Het is een keer klaar met die smoesjes van je.

Negen oefeningen die je vanuit huis kan uitvoeren voor een strak lichaam

Omdat wij het beste met jou voor hebben, willen we dan ook dat jij aan je fitheid werkt. Dat doe je dan nu niet in de sportschool, maar gewoon thuis. Mocht je nou denken: “Ja, ik heb hier helemaal geen sportmaterialen thuis. Dat kan toch niet?” Zeker wel amigo, wij hebben de manier gevonden hoe dat wel kan. Dit zijn dé negen oefeningen voor een goddelijk lichaam die jij gewoon vanuit huis kan uitvoeren. Met, of zonder materiaal.

Dip/Leg Raise Combo

Ook hier zijn er geen smoesjes mogelijk als: “Ik heb de juiste materialen niet voor deze oefening.” Twee staven waar je aan kan hangen is alles wat je nodig hebt. Buig je knieën een beetje, en til je benen helemaal omhoog zodat ze evenwijdig aan de vloer zijn. Hou dit zo lang mogelijk vol en blijf dit dagelijks herhalen. Strak lichaam guaranteed.

Flutter Kick

Met deze oefening maken we het je helemaal makkelijk, want hiervoor heb je alleen een vloer nodig. Ga op je rug liggen met gestrekte benen en strek je armen langs je lichaam. Til daarna je hielen ongeveer 15 centimeter van de vloer omhoog en kick je voeten snel op en neer in een snelle, ‘schaarachtige’ beweging.

Getups

Met de vorige oefeningen ben je al lekker op weg, but it’s time to step it up a notch. De volgende oefening heeft wat tijd nodig om te beheersen, dus steek eerst vanuit een zittende positie je rechterhand in de lucht waarna je met je linkerhand opstaat. Wissel daarna naar je linkerhand in de lucht, en opstaan met je rechterhand. Als je eenmaal genoeg kracht hebt, sta dan op zonder je armen te gebruiken.

Leg Raise

Next up: de leg raise. Neem weer plaats op de grond en houd een bank vast voor ondersteuning. Houd je benen recht en til ze op totdat ze verticaal hangen. Laat je daarna weer zakken, maar stop net voor de vloer om zo spanning op je buikspieren te houden. Herhaal dit meerdere malen voor een lichaam waar je blij van wordt.

Planking

Deze klassieker mag natuurlijk niet ontbreken in dit lijstje: planking. Je denkt altijd dat een minuut heel kort is, totdat je deze oefening probeert. Ga in een push-up houding zitten, en buig je ellebogen. Je onderarmen laat je op de grond zakken. Let erop dat je je rug laag houdt voor de juiste vorm.

Oblique Mountain Climbers

Met dat sporten lijkt het net alsof je een berg aan werk verzet. Om nog iets meer in dat thema te komen hebben we de ‘Oblique Mountain Climber’ oefening voor je. Start weer in een push-up houding, met de bal van je voeten op de vloer. Wissel daarna afwisselend je knieën naar de andere arm toe, waarbij je je lichaam gedurende 30 seconden naar diezelfde kant draait. Hou je heupen naar beneden om het helemaal correct uit te voeren.

Star Plank

We blijven nog even bij de push-up houding. Dit keer gaan we de armen en voeten zo wijd mogelijk uit elkaar bewegen. Hierdoor krijgt je lichaam een soort stervorm. Houd deze positie daarna 30 seconden vast met je romp gestrekt en je buikspieren aangespannen.

Burpee

Nee, we laten geen boeren hier. Een ‘burpee’ betekent dat jij vanuit een staande positie hurkt, waarna je je handen op de grond plaatst. Spring dan met je voeten naar buiten in een push-up positie en voer een push-up uit. Daarna spring je met je voeten naar je handen en kom je weer omhoog. Repeat again and again voor een goddelijk lichaam. 

T Push-up

Bij de T Push-up doe je eigenlijk alles wat je ook bij push-ups doet, maar wanneer je jezelf weer omhoogt duwt til je je linkerarm op en draai je naar links. Dit doe je totdat je linkerarm recht omhoog is, en je rechterkant naar de grond wijst. Op deze manier lijkt je lichaam net op een ‘T’. Ga daarna weer terug naar de push-up houding en doe hetzelfde aan de andere kant.

Lekker zeg, met deze oefeningen loop jij binnenkort als een onweerstaanbare machoman rond. Succes kerel!

Total
1
Share