Mansory bouwt Aston Martin DBX om tot nog brutere asfaltvreter

Toen de DBX van Aston Martin in 2020 in productie ging, waren de meningen over het algemeen positief. Alleen over de ducktail van de DBX zijn niet alle autogekkies enthousiast. De mannen bij Mansory wisten wel raad met de ducktail en pakten meteen stevig door. Het resultaat is de Mansory Aston Martin DBX die eruit ziet als een hippe sneaker.

Mansory pakt de Aston Martin DBX misschien wel iets te stevig aan.

Over de Mansory-saus die over de DBX is gegoten zijn den meningen nogal verdeeld. De één vind hem spuuglelijk en Aston Martin-onwaardig, de ander glijdt bijna van zijn stoel af. Over smaak valt niet te twisten.

Mansory Aston Martin DBX
Foto: Mansory

Flink meer vermogen

De beroemde Britse autojournalist Jeremy Clarckson is van mening dat snelheid het antwoord is op alles. Dat dachten ze bij Mansory ook. De standaard twinturbo V8 met 550 pk en 700Nm koppel is opgeschroefd naar 800 pk en 1000Nm koppel. Het resultaat is een topsnelheid van 325 kilometer per uur en van 0 naar 100 km/h doet ‘ie in 3,8 seconden.

MANSORY-Aston-Martin-DBX-07
Foto: Mansory

Spoiler alert

Mansory heeft naast de ducktail niet één, maar twee enorme spoilers toegevoegd op de bips van de auto. Ook heeft de tuner andere bumpers, extra brede wielkasten, een koolstofvezel-motorkap, een splitter en een diffuser op de DBX gebouwd. De originele wielen zijn vervangen door Mansory’s eigen 24-inch sloffen. Al het carbon dat op de auto zit is geen koolstofvezel, maar ‘forged carbon”. Om alles af te toppen is de hele buiten en binnenkant voorzien van limegroene accenten. Nou ja, accenten…

MANSORY-Aston-Martin-DBX-13
Foto: Mansory

Door naar het interieur

Ook het interieur van de Mansory Aston Martin DBX is volledig aangepakt. Zo is er nergens meer een Aston Martin badge te vinden en bruist het van de limoenkleur in de cockpit.

De meningen over de ‘upgrade’ zijn net zo verdeeld als over de laatste Formule 1-race. You’ll love it or hate it.