De Lexus Hoverboard Hoax is geen Hoax

Is het nou een marketingtruck of werkt die hoverboard van Lexus écht? Beide! 

De afgelopen weken namen perfect getimede filmpjes van Lexus het internet over. Ook wij ‘trapte’ er (bijna) in. Natuurlijk, Lexus is niet het eerste merk dat met deze belofte komt, maar wel het meest gerespecteerde. Dit kon toch geen hoax zijn? Is deze Lexus hoverboard dan echt de toekomst? Ja!

Lexus Slide

Honderden dagen zijn techneuten en wetenschappers bezig geweest om een hoverboard te creëren waarmee je echt kunt zweven. Professionele skateboarders hebben het apparaatje dagelijks getest en en het resultaat mocht er zeker wezen! In Barcelona werd hun beroemde filmpje opgenomen, dat de hele wereld op z’n hoofd deed krabben. Is dit nou echt? Het was echt. Maar, zoals wij al verwachtten, de Slide vliegt niet zomaar boven elke ondergrond.

Waarom is dit dan toch de toekomst?

Waar had iedereen het over de afgelopen tijd? Waar schreven (online) magazines en blogs over? En dat allemaal zonder dat er een cent voor werd betaald! Wat Lexus hier laat zien, legt Highsnobiety ook heel mooi uit, is niet de toekomst van het ‘luchtskateboarden’, maar de van branding! Je huurt een communicatiebureau en een stel geschifte wetenschappers in, je doet iets opmerkelijks en je creëert buzz. Natuurlijk hoeft Heineken nu niet ook met een hoverboard te komen, maar een glas bier dat nooit leeg gaat zou leuk zijn!

Natuurlijk bestaat dit soort marketing al jaren, maar er zijn maar weinig merken die dit écht gebruiken. Bedrijven als GoPro en RedBull begrijpen dit al jaren. Wij plaatsen dan ook maar al te vaak (commerciële)video’s van GoPro, zonder dat we hier een cent voor betaald krijgen. Het is gewoon gave content en iedereen wil de eerste zijn die het plaatst.

Source :

Highsnobiety



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS