Last minute sixpack? 6 tips!

We moeten eerlijk zijn, helaas is deze blog minder geschikt voor degenen waarvan een zichtbare sixpack even ver weg is als Frans Polynesië qua reisafstand. Natuurlijk kun je de tips hoe dan ook gebruiken, maar een sixpack zit er deze (na)zomer waarschijnlijk niet in. Zit je al wel tegen een sixpack aan maar kun je je sixpack lijnen nog niet vol laten lopen met water (of bier, wat jij wil)? Dan zouden deze 6 tips weleens net op tijd kunnen komen! We gaan je geen ab-workouts voorschotelen, want die ken je natuurlijk allemaal al 😉

#1   Word voor even een ochtendmens sporter

Voor de een is dit makkelijker dan de ander, maar een korte workout direct nadat je opstaat (dus nog voor het ontbijt) is mega effectief. Omdat je nog geen voedsel in je lijf hebt begint je lichaam vrijwel meteen vet te verbranden. Hou de workout kort en krachtig (ongeveer een half uur interval training) voor optimaal resultaat en vergeet uiteraard je buikspieren niet aan te pakken!

#2   Wacht met junkfood, snacks en alcohol tot je vakantie

Je weet qua dieet best wat goed is en wat niet. Toch betrap je jezelf vast weleens op een snel frietje of een verfrissend biertje tussendoor, zeker met dit weer. De boodschap: NIET DOEN TOT JE VAKANTIE. Gewoon niet, niks, noppes, nada. Alleen met 100% motivatie en doorzettingsvermogen heb je kans op die (zichtbare) sixpack tijdens je vakantie.

#3   Drink veel, héél veel water

Ga regelmatig onder de kraan hangen en eet veel fruit zoals watermeloenen voor extra vocht. De watermeloen is ook een erg gezonde en lekkere vervanger voor je avond snack! Een halve liter water drinken voor een maaltijd geeft je een voller gevoel waardoor je automatisch minder gaat eten en dus eerder vet verliest.

#4   Laat de auto staan

Gebruik elke mogelijkheid om calorieën te verbranden. Pak als het even kan de fiets in plaats van je trouwe vierwieler, neem de trap in plaats van de lift, ga tijdens het tanden poetsen in een squat houding staan en til je vriendin eens wat vaker de trap op. Doe dit laatste niet te vaak want dan leg je het probleem bij haar neer!

#5   Train 24/7 je buikspieren

Je kunt je sixpack vaker trainen dan alleen tijdens workouts. Loop de hele dag in een goede rechte houding en span je buikspieren regelmatig aan. Doe het de ene keer kort en krachtig en de andere keer langdurig en wat minder krachtig om ze op verschillende manieren te activeren. Alle beetjes helpen 🙂

#6   Last but not least: rust voldoende!

Rust is een essentieel onderdeel van een serieus trainingsschema, dus ook van deze. Rust minimaal 6, maar liever 8 uur per nacht. Zo kun je er tijdens je volgende ochtendworkout weer vol voor gaan!

Succes!

Heb jij nog een gouden tip? Deel hem hieronder!



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS

2 comments

  1. ik ken nog een goede oefening voor alle dikkertjes die een sixpack willen. werkt altijd en is tevens zeer effectief voor de nek. de oefening gaat als volgt. beweeg je hoofd in een schuddende beweging van links naar rechts wanneer iemand je vette troep of snoep aanbied.

  2. Stefan Achterberg, jij volgt al tijden alle tips, nu tip 4 nog 🙂

Comments are closed.