Wat een feest: De Jaguar XE S

Na een tijd in de modder geravot te hebben, was het uiteraard weer tijd voor wat snels. En uiteraard kon Jaguar ons daar goed mee helpen. Na de F-Type R, was het nu tijd voor (zoals Jaguar het zelf noemt); ‘de ultieme sports sedan’. Ofwel de gloednieuwe XE S.

Sedan

De nieuwe Jaguar XE is naar mijn idee een prachtwagen. Hij kwam ineens op de markt en veroverde meteen mijn hart. De BMW 3-serie, Audi A4 en Mercedes C-klasse hebben het er maar zwaar mee. Want ook ik zou binnen die klasse snel een XE overwegen. En helemaal na deze pracht dagen in de XE S.

XE S

De XE S zorgt ervoor dat geen enkel moment saai is in deze auto. De uit de F-TYPE bekende 3.0 V6 benzinemotor perst 340PK op de achterwielen. Rond de 5 seconden zit je op de 100 km/h en de glimlach verdwijnt nooit meer van je gezicht. Behalve als je uitstapt dan. Maar ook dan sta je versteld van de looks van de XE S. De sportieve lijnen, spoiler en in ons geval de knalrode kleur zorgt ervoor dat er echt iets voor je staat. En dat valt iedereen op. De XE S is een verschijning waar menig mensen toch even langer naar kijken. En dat komt niet door de lekkere Jaguar brul uit de uitlaat.

Britse elegantie

Uiteraard houden de Britten wel van elegantie. Dat zie je aan de mooie afwerking in de XE S. Alleen de mooiste materialen zijn gebruikt en de stoelen zorgen ervoor dat je als een prins in de wagen zit. Aanpasbare interieurverlichting, Meridian geluidsset, stuurverwarming en sportpedalen zorgen ervoor dat je niet alleen de prins, maar ook de koning te rijk bent.

Britse prijzen?

De Pond is meestal niet de goedkoopste munt. Maar de XE prijzen zijn erg competitief met de Duitse bolides. Je koopt een luxere Jaguar voor hetzelfde geld. En je rijdt dan ook nog een uniekere auto. De instap XE is er voor ongeveer €40k. De XE S bijna €80k.



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS