Maak kennis met Japanse premium: Infiniti Q50

Rides

Enige tijd geleden waren we al onder de indruk van Infiniti. Met de Q30 brengt Infiniti een echte gamechanger naar Europa. Maar het segment is natuurlijk veel groter. Bij de Q30 begint het pas en bij Infiniti kan het eigenlijk alleen maar groter.

Amerikaanse invloeden

In tegenstelling tot de Infiniti Q30, is de Q50 niet uitgerust met een lease vriendelijke motor. Het gamma bestaat uit een 2.2 turbodiesel die goed is voor een mega koppel van 400nm, dus flinke aanhangers. En als klap op de vuurpijl een hybride variant. Een 3.5liter 6 cilinder met maar liefst 364pk. Wij reden een 2.0 liter turbo benzine motor, met 208 pk op de achterwielen.

Lekker sturen

Na het rijden van vele auto’s, denk je toch wel op de hoogte te zijn van de technieken. Maar Infiniti liet ons weer versteld staan. Wat dacht je van adaptive steering? Adaptive wie? Inderdaad, ik had er ook nog nooit van gehoord. Waar het op neer komt is dat je stuur digitaal wordt ondersteund richting de wielen. Hierdoor is wegligging en stuurinstelling heel eenvoudig in te stellen. Extra relaxt is dat de trillingen van de wielen uit het stuur worden gefilterd. Snap je het nog? Zie het maar zo; als je in een bocht over een drempel rijdt, voel je niet aan je stuur dat je wielen even gaan zoeken.

Vernuftige technieken

De Infiniti Q50 is uitgerust met dynamic safety shield en intelligent cruise control. Dat is een mond vol, maar het bied je heel veel gemak en genot. Het safety shield zorgt ervoor dat de auto alles automatisch monitort. Remt er voor je een auto, maar heb je die niet gezien? Dan remt de Q50 zelf voor je. Rij je op de snelweg? Dan zorgt de Q50 automatisch dat je op jouw rijstrook blijft en indien je cruise control gebruikt, dat je ruim achter de voorganger blijft. Het tijdperk van niet meer zelf auto rijden komt er aan! Naast het lekkere sturen, biedt de Infiniti Q50 je nog meer comfort. Met uit parkeren zie je niet alleen wat er achter je gebeurt, maar om de gehele auto heen. Er zitten dus camera’s op diverse plekken. Handig als je net even was vergeten dat er rechts van je nog een paaltje stond.

Goed voor de dag komen

Eerlijk is eerlijk, we waren weg van deze wagen. De Q50 zorgt ervoor dat je geniet van elke seconde in de auto. Naast de goede looks en de mooie technieken, is ook de binnenkant een pareltje. Bose premium geluidsysteem, met maar liefst 14 speakers! En eindelijk een auto met twee schermen. Een waar altijd een kaart of navigatie op te zien is en de ander waar je alles mee kan bedienen. Zo kan je dus altijd je navigatie blijven zien, ongeacht iemand een ander nummertje op wil zetten, of als je gebeld wordt. Negatieve puntjes? Ik vond de kofferbak een beetje onhandig, maar het was natuurlijk ook geen station. Extra positieve puntjes? Infiniti is nog niet zo bekend in Nederland, dus je wordt geregeld nagekeken.

Aziatisch, Amerikaans of Nederlands prijsje?

Tja, het is natuurlijk geen Q30. Maar als je een premium auto wil rijden, dan kom je al snel in het BMW, Mercedes, Audi of Lexus segment. Een ding is zeker, bij een Infiniti Q50 krijg je veel waar voor je geld. De ‘instap’ Q50 is verkrijgbaar voor een kleine €39k.

Menu
Total
0
Share