Snelheid en klasse: custom Honda CBR Fireblade ‘Angry Bird’

Grote kans dat jij het vak geleerd hebt op een Honda CBR. Oké, misschien geen Fireblade, maar het is hetzelfde concept. Deze custom versie van de Fireblade is verre van hetzelfde concept. Banden zo dik heb je ze nog nooit gezien en een stuur zo laag dat je rug na 5 minuten al begint te protesteren. Niet ideaal om mee te lessen, dus. Maar wat hebben ze een geniale job gedaan. Dit ding is werkelijk geniaal.

Angry Bird

De CBR Fireblade heeft een metamorfose gekregen en hieruit is de ‘Angry Bird’ gekomen. Wenley Andrews heeft maar liefst acht jaar aan deze custom bike gewerkt. En geloof ons, het is het resultaat zeker waard. De ‘Angry Bird’ is een waar meesterwerk geworden.

Het begon met een 154 pk 2004 Honda Fireblade, waar voorin ruimte werd gemaakt door de velg te verbreden, om een grote 180mm band in te plaatsen. Vervolgens kreeg hij het voor elkaar er een 240mm achterband er aan toe te voegen. Dat is vrij lijp.

Retro-klassiek

Ook de body van de custom bike is monsterlijk. Andrews heeft gekozen voor een retro-stoel en koplamp. Dit wijkt een nogal af van de typische streetfighter look van Honda. Alleen maar goed dus!

Verder bevat de custom Fireblade verschillende sierlijke en moderne componenten die allemaal zijn samengevoegd. Dit zorgt voor een gruwelijk totaalplaatje. De spiegels hangen laag, de dubbele uitlaat en de opvallende, gele ketting trekken ook de aandacht. Hij bouwde ook een aangepast uitlaatsysteem, ‘dubbele shotgun-stijl’, zoals hij het uitdrukt om het plaatje af te maken.

Straight to the point

Er staat je niks in de weg voor een gruwelijke rit op deze monsterlijke bike. Zelfs de achteruitkijkspiegels zijn klein en hangen onder het stuur, zodat je er geen last van hebt. Door het minimalistisch ontwerp is het een subtiel kunstwerk. Comfortabel zal hij niet zijn, maar wat zouden wij er graag een ritje op maken!

Source :

Hi Consumption



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS