Exclusieve Dom Perignon geïnspireerd op het Noorderlicht

We zijn er allemaal mee bekend. Het verfijnde pop-geluid wanneer een kurk met precies genoeg druk van een champagnefles vrijkomt. Pop, fizz, clink. Dit is het geluid dat ieder geluksmoment nóg gelukkiger maakt en menigeen direct in een euforische staat van overwinning brengt. Champagne hoort nu eenmaal bij succes. Direct goedgekeurd door associatie.

Dom Perignon

De vloeibare bubbels in een rank glas drinken lekker weg en maken ons binnen no-time net zo dronken als Lindsay Lohan voordat ze in de auto stapt. Maar dat maakt niet uit. Want champagne is een begeerd goed. Het is namelijk geen geheim dat de welvarende en gevierde bevolking graag een glas champagne drinkt. En gelijk hebben ze.

Dom Perignon, de ultra-premium telg van de bruisende Moët & Chandon familie, staat synoniem voor klasse, stijl en luxe. Sinds in de jaren ’30 hun eerste vintage fles uit 1921 op de markt verscheen, is het een van de meest genipte drankjes die je kunt vinden. De verfijnde bubbel wordt geroemd door fans uit de jaren ’50 tot de celebs van nu. Kortom: heel veel exclusiever wordt het niet.

Luminous

Iedereen weet dat de fles is voorzien van een prominent schild-gevormd etiket en vorstelijk zwart folie om de hals. En de échte incrowd weet ook dat er flessen Dom zijn die de ruimte -letterlijk- doen oplichten met een lichtgevend etiket. Dom Perignon Luminous. Deze flessen zijn schaars. Ze worden bewaard voor de welvarende elite, die bekend zijn met de fles en er specifiek om vragen. En misschien, heel misschien, krijgen ze hem dan.

Of je de fles nu gebruikt als (indiscrete) methode om te laten zien hoe rijk je bent of je het gewoon een mooie fles vindt en je geld anders niet op krijgt: haal zo’n fles tevoorschijn in de club en alle hoofden draaien gegarandeerd jouw kant op. Of je nu wilt of niet.

In de kuil aan de onderzijde van de fles bevindt zich een discreet knopje. Zet deze aan en voilà: je hebt 8-10 uur opzichtige verlichting. Perfect voor de rappers, playboys en pooiers van deze wereld. Het is niet moeilijk je deze flessen voor te stellen in Hugh Hefner’s grot. Trots rondgedragen door vrouwen met pluizige konijnenoortjes die elkaar giechelend nog een beetje bijschenken. Onder goedkeurend toezicht van Hef, die zijn neptanden breed bloot lacht, terwijl hij bedenkt wie de nieuwe bunny van het jaar wordt.

Welke champagne ook jouw voorkeur heeft, het is een feit dat Moët & Chandon zich bekwaam weet aan te passen aan een steeds veranderende markt. Dom Perignon wordt al decennia op dezelfde manier geproduceerd, maar weet zichzelf nog steeds weg te zetten als dé champagne onder de champagnes. Noem het pompeus, noem het snobistisch, maar soms is meer gewoon meer.

Noem een ander premium champagne merk met een fles die oplicht als het Noorderlicht. Nee dus. Die is er niet. Dom Perignon is de prins der alcoholische dranken en behoudt deze plek voorlopig ook. De lichtgevende fles is een van die dingen die je nodig hebt, waarvan je eerst niet wist dat je het nodig had. Zoals Tinder.

De gemiddelde burger begrijpt waarschijnlijk niet waarom men een exorbitant bedrag neer zou leggen voor deze fles. Het is zoals Coco Chanel eens zei: “The best things in life are free, the second best are very, very expensive”. En zo is het. En laten we eerlijk zijn, het leven is beter als er champagne uit een lichtgevende fles in zit. Cheers!

Source :

Man of Many



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS