Alles wat je moet weten over de Super Bowl 2019

CREDITS: Rawpixel

In Atlanta is de 53e editie van de Super Bowl 2019 gespeeld tussen de New England Patriots en de Los Angeles Rams. Hét jaarlijkse sportevenement waar de halve wereld halsreikend naar uitkijkt. Maar wat is die Super Bowl precies? Hoe zit het met die halftime show en die commercials die miljoenen kosten?

De Super Bowl 2019

Traditiegetrouw wordt het jaarlijkse NFL seizoen afgesloten met de Super Bowl. Dé finale van het reguliere seizoen tussen de winnaar van de NFC en AFC. Je kan het zien als de Champions League finale van het American Football. Tijdens de 53e editie van de Super Bowl 2019 gingen Tom Brady en de Patriots er voor de zesde keer vandoor met de winst!

Kei harde knaken

Naast de prestigieuze Super Bowl ring ontvangen de winnaars een kleine $100.000 dollar, verliezend finalisten moeten het met zo’n $50.000 dollar doen. Niet verkeerd voor een avondje werken.

De prijzengelden voor de spelers zijn lekker. Maar ook voor bedrijven is het interessant en vooral prijzig om commercials tijdens de Super Bowl te laten zien. Een commercial van 30 seconden tijdens de rust kost bedrijven ongeveer $5.000.000 dollar. Dat is $166.667 per minuut, maar hier kijken dan wel 165.000.000 mensen naar.

Mocht je nou na het lezen van dit artikel geïnteresseerd zijn in een ticket voor de Super Bowl, houd dan rekening met een ticketprijs van ongeveer $5.500 dollar per kaartje.

Super Bowl 2019
Credits: Hence The Boom

Halftime show

De halftime show is een evenement tijdens de rust waar veel fans naar uitkijken. Veel sterren als Madonna en Prince gingen Maroon 5 voor. Al jaren is de halftime show tijdens de wedstrijd het best bekeken programma van de VS. Na de halftime show hebben critici hun ongezouten mening over het optreden van Maroon 5 gegeven. De conclusie hiervan is dat het hoogtepunt was dat Levine ten minste nog zijn shirt uittrok.

Commercials

De commercials rondom de Super Bowl zijn het podium voor de allergrootste merken om de strijd met elkaar aan te gaan. Dit jaar werden de commercials van Audi en Budweiser hoog gewaardeerd. Tijdens de commercials wordt alles uit de kast gehaald om de kijker te imponeren en als beste uit de hoek te komen. Er valt tenslotte heel wat te verdienen aan het kijkend publiek.