De nieuwe Porsche 911 is vanaf nu verkrijgbaar!

Het was even wachten maar de nieuwe Porsche 911 is dan eindelijk gelanceerd op de Los Angeles Auto Show. De Duitse sportwagenfabrikant heeft de achtste generatie van de 911 omgedoopt tot de codenaam ‘Porsche 992’, maar jij mag gewoon 911 zeggen hoor.

Nieuwe Porsche 911

Porsche 992

Zoals we gewend zijn van Porsche lijkt de nieuwe 911 een veel opzichten op z’n voorganger. Onder het motto ‘never change a winning team’, waarschijnlijk. Maar tóch zien we dat Porsche de achterkant een ‘Brazilian Butt Lift’ heeft gegeven en eerlijk is eerlijk: daar worden we in dit geval best vrolijk van! De huidige Carrera’s hebben al een grotere bips, maar bij de 992 hebben alle modellen 4,5 centimeter extra aan beide kanten. Dikke vette heupen dus!

Ook de achterspoiler is groter en het derde remlicht zit in de achtergril verwerkt. Vanaf dit 2019 hebben alle nieuwe 911’s een lichtband, die voorheen iconisch was voor de 911 Carrera’s. Verder zijn de achterlichten een stuk smaller en is de uitlaat geïntegreerd in de achterbumper.

Verder zijn de traditionele lijnen van het exterieur redelijk behouden gebleven.

2019 Porsche 911

Wat betreft het interieur zijn er wel aardig wat aanpassingen. Je zal dan ook direct merken dat je in het snelste model van Porsche zit. De hele binnenkant is ingericht met het oog op het gebruik als een sportwagen. Natuurlijk, bij Porsche zal dat nooit ten koste gaan van luxe en comfort, maar het zijn geen Panamera-taferelen bijvoorbeeld. Zo heb je in de nieuwe Porsche 911 maar één analoge meter en dat is de toerenteller. De rest is digitaal.

Onder de hood zit een 3L Turbo, die bij de Carrera 4S resulteert in 450 pk en een topsnelheid van 308 km/h. Trek je een sprintje? Dan zit je binnen 3,5 seconde op de 100 km/h. Een aanzienlijke aanpassing ten opzichte van de vorige 911 is dat het 2019 model een 8-traps automaat heeft, i.p.v. 7. Dit is volgens Porsche omdat zich vast voorbereiden op de toekomst, waarbij elektrische motoren meer en meer een rol gaan spelen. Al roepen ze ook dat er geen plannen zijn om de 911 ooit te gaan leveren met een hybride of elektrische motor.

Gelukkig maar! Hoewel we ontzettend groot fan zijn van de Panamera E-Hybrid, hoort er in een Porsche 911 gewoon een hele dikke benzinemotor te liggen.

Source :

Autoblog, Telegraaf



ESSENTIALS



MEER ESSENTIALS